Ana içeriğe atla

Elektrikli Araçlarda Hasar Tespiti ve Onarım Uzmanlık Gerektiriyor

Ülkemizin en köklü sivil toplum kuruluşlarından TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği, elektrikli araçlarda ortaya çıkan hasarların tespiti ve hasar sonrası onarım süreçleriyle ilgili faydalı açıklamalarda bulundu. Akaryakıt ile çalışan motora sahip araçlarla karşılaştırıldığında elektrikli araçlarda hasar sonrası ortaya çıkacak risklerin yüksek olduğunu belirten TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği Yönetim Kurulu, hasar tespiti ve onarım süreçlerinde doğru ekipman kullanımı ve eğitimin önemine dikkat çekti.  

Türkiye otomobil pazarındaki payı her geçen gün artan elektrikli araçların hasar sonrası süreçleriyle ilgili kapsamlı bilgiler veren TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği, özellikle yüksek voltaja ve bataryada ortaya çıkabilecek kimyasal tepkimelere karşı alınması gereken önlemlerle ilgili detaylı açıklamalarda bulundu. 

Her aracın acil durum müdahale talimatlarının farklı olabileceğine dikkat çeken TÜSED Yönetim Kurulu “İlk ve en önemli husus yüksek voltaj sisteminin kesilmiş olmasıdır. Yüksek voltaj kesilmiş olsa dahi aracın sistemleri üzerindeki elektrik yükü aracın modeli ve teknolojisine göre 30 dakikaya kadar bir deşarj bekleme süresi gerektirebiliyor. Her ne kadar tümüyle çok yeni bir teknoloji olsa da ilk üretilen elektrikli araçlarda risk daha yüksek olabiliyor.  İkinci önemli husus ise bataryaların hasar alıp almadığıdır. Batarya kontrol edilerek kimyasal bir tepkimeye girip girmediğinin tespit edilmesi, batarya ısısının düzenli aralıklar ile kontrol edilmesi gerekiyor. Genelde titanyum malzemeden üretilen batarya dış gövdeleri deformasyona uğramasa da iç yapısında bir bozulma sonucunda kimyasal olarak tepkime başlamış olma riski var. Bu risk 15 güne kadar devam edebiliyor. Özellikle li-ion bataryaların iç yapılarına su teması halinde kimyasal tepkime ile polimer iyonların hava ile buluşması zehirli gazların ortaya çıkmasına sebebiyet veriyor. Bu durum zehirlenmelere, cilt yanıklarına ve özellikle gözlere ciddi zararlar verebilecek potansiyele sahiptir. Ayrıca aracın uzaktan kumanda sistemi ve mevcut ise uygulama ile bağlı olabileceği mobil telefon ve tabletler ile ilişiğinin kesilmiş olması da dikkat edilmesi gereken hususlardan biri. Bu kontrolün yapılmamış olması halinde herhangi sistemin bir anda aktif olabilme riski var.” açıklamasında bulundu.

Elektrikli Araçlarda Hasar Tespiti ve Onarım Uzmanlık Gerektiriyor

Orta ve Büyük Ölçekli Hasarlarda Ekspertiz ve Onarım Sürecine Dikkat

Hasar tespit aşamasının basit hasarlarda, akaryakıt ile çalışan motora sahip diğer araçlardan çok da farklı olmadığını belirten TÜSED, orta ve büyük ölçekli hasarlarda sürecin farklılaştığını ifade ediyor. “Öncelikle hasarlı aracın elektrikli araç hasarlarına müdahale edebilecek gerekli yetkinlik ve şartlara uygun tamirhanelerde bulunması çok önemli. Diğer araçlardan farklı olarak söz konusu fiziksel şartları sağlamış ve gerekli yetkinliklere sahip yetkili servisler bu araçlar üzerinde çalışırken ayrı bir alanda işlem yapıp etrafını bantla çevirerek işlem yapıyorlar. Büyük ve mekanik hasarların tespitinde özel silikon eldivenler kullanmak, maske ve koruyucu gözlük takmak, tedbiri elden bırakmamak, yüksek gerilimden dolayı temas edilebilecek nokta ve kablolara (özellikle turuncu kablolara ve soketlere-turuncu renk yüksek voltajı gösteren evrensel bir renktir) çok dikkat etmek gerekli. Yine ortamın havalandırma yeterliliği dikkat edilmesi gereken diğer bir husus.” diyor.

Onarım Süreçlerinde Eğitimsiz Teknisyen Araca veya Kendisine Zarar Verebiliyor 

“Yine bu araçları normal araçlardan ayıran bir diğer özellik ise ağırlıklarının fazla olması ile ivmelenmelerinin de güçlü olması sebepleri ile kaza halinde ivme etkisi ile araçlarda daha fazla hasar meydana gelebiliyor. Onarım teknikleri ise henüz sınırlı. Alternatif onarım teknikleri yok denecek kadar az. Batarya başta olmak üzere bazı parçaların onarımları mümkün değil.” şeklinde açıklamalarına devam eden dernek, servislerin elektrikli araçlarla ilgili yetkinliğine ilişkin de önemli satır başlarını paylaştı. TÜSED Yönetim Kurulu, “Ülkemizde satılan birçok elektrikli aracın yetkili servisi bulunmakta. Ancak maalesef tüketici tercihine ve diğer faktörlere bağlı olarak (onarım maliyeti) özel servislerinde bu araçları onardığına şahit olmaktayız. Henüz az sayıda özel onarım servisi bu konuda çeşitli eğitimler alarak yetkinlik seviyesini geliştirmiş durumda. Yasal olarak elektrikli araç teknisyenlerinin almak zorunda olduğu eğitimler var, bunlar sorgulanmalı. Yedek parça temin ve tedarik süreci uzun sürebilmekte, henüz bu araçlarda yeterince uzmanlaşma olmadığı için, hasar ve arıza tespitleri daha uzun, eğitimli teknisyen sayısı ise az. Basit bir karoser onarımda dahi bilgisiz bir teknisyen aracın komple elektronik sistemine zarar verebilir. Bu tarz yaşadığımız örnekler mevcuttur. Ayrıca araçların bir yerden bir yere taşınması gerektiğinde de bu onarım aşaması olsun, kaza sonrası olsun mutlak suret yerden bağlantısının kesilmesi gerekmektedir. Özellikle de rejeneratif frenleme sistemine sahip araçlarda bu durum önem arz ediyor. Ayrıca onarım sonrası araçların yeniden aktif hale getirilmesi için birtakım prosedürler ve sistemlerin sırası ile yeniden devreye alınması süreçlerinde yeni sorunlar ortaya çıkabiliyor.” dedi.

https://www.ifhaber.com/otomotiv/elektrikli-araclarda-hasar-tespiti-ve-onarim-uzmanlik-gerektiriyor/?feed_id=27974&_unique_id=65de4eef5eb5c

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Zekai Mehmet Tuğtan Oldu

Sigorta sektörünün öncü kuruluşu Anadolu Sigorta’da Genel Müdürlük görevine Zekai Mehmet Tuğtan atandı. Tuğtan, 20 Ocak 2023 itibarıyla yeni görevine başladı. Zekai Mehmet Tuğtan Kimdir? Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun olan Zekai Mehmet Tuğtan, iş hayatına 2001 yılında Türkiye İş Bankası A.Ş. ’de Stajyer Müfettiş Yardımcısı olarak başladı. 2009 yılında Bireysel Bankacılık Satış Bölümü’nde Müdür Yardımcılığı, 2013 yılında aynı Bölümde Birim Müdürlüğü görevlerinde bulunan Tuğtan, 2017 yılında Çarşı-Bakırköy Şubesi Şube Müdürlüğü’ne atandı. 2018-2021 yılları arasında Bireysel Bankacılık Ürün Bölüm Müdürü, 2021-2022 yılları arasında Bireysel Bankacılık Pazarlama Bölüm Müdürü olarak görev yapan Tuğtan, aynı zamanda Türkiye İş Bankası A.Ş. Mensupları Emekli Sandığı Vakfı’nda Denetçi, Anadolu Hayat Emeklilik’te Yönetim Kurulu Üyesidir. 2022 yılında Harvard Business School’da Advanced Management Programını tamamlayan Z. Mehmet Tu

Quick Finans 2. El Oto Raporu

2. El oto piyasasının nabzını tutan Quick Finans 2022 yılına ait en çok tercih edilen marka ve modeller ile 2023 yılı ilk çeyreğe ait öne çıkan trendleri paylaştı. SmartIQ tarafından Türkiye genelinde faaliyet gösteren 2. El oto satış noktalarından elde edilen verilerle oluşturulan raporda tüketicilerin tercihleri analiz edildi. 2022 Yılında En Çok El Değiştiren Marka Renault, Model İse Clio Oldu 2022 Yılında En Çok El Değiştiren Marka Renault, Model İse Clıo Oldu 2022 yılında toplam 3 Milyon 348 Bin araç el değiştirdi. En çok el değiştiren marka sıralamasında ilk sırada 542 bin araçla Renault yer aldı. Renault'yu sırası ile 457 bin araçla Volkswagen, 321 bin araçla Fiat, 249 bin araçla Opel ve 231 bin araçla Ford izledi. İlk 5 markanın toplam el değiştiren araç sayısı içindeki payı %54,1 olarak gerçekleşti. Model sıralamasında ise ilk sırayı 178 bin adetle Renault Clio aldı. Onu 171 bin adetle Fiat Egea, 153 bin adetle VW Passat, 138 bin adetle Fo

Ana Sigorta’dan Tastamam Kasko

Ana Sigorta tarafından tüketici ihtiyaç... Ana Sigorta tarafından tüketici ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Tastamam Kasko, kaza ve çalınma gibi standart risklere ilave olarak mekanik arıza kaynaklı risklere karşı da teminat sunarken, aynı zamanda sigortalının aracına “geri alım opsiyonu” sağlayan, sektörün ilk ve tek kasko ürünü olma özelliğini taşıyor. Ana Sigorta Genel Müdürü Arda Tuncay “Ana Sigorta olarak hedefimiz yenilikçi ürünlerle müşterilerimizin […] sigorta haberleri https://www.ifhaber.com/sigortacilik/ana-sigortadan-tastamam-kasko/?feed_id=10821&_unique_id=646a78f7e5f97