Ana içeriğe atla

Aracınız Hasar Onarımı Sonrası Sınıfta Kalabilir!

Sıfır kilometre araçlarda devam eden tedarik problemleri ile yüksek fiyat tüketicilerin ikinci el araçlara olan ilgisini artırırken, hasar geçmişi olan araçlarla ilgili olarak RS Otomotiv Grubu çok önemli açıklamalarda bulundu.

“5 Yıldızlı Kaza Güvenliğine Sahip Aracınız Hasar Onarımı Sonrası Sınıfta Kalabilir”

Trafikte hali hazırda seyreden ve ticareti yapılan hasar kayıtlı ve hasar geçmişi bulunan otomobillerin birçoğunun can ve mal güvenliğini hiçe sayacak biçimde iptidai yöntemlerle onarıldığını söyleyen RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, “Üreticilerin onarımlarda tavsiye ettiği punta kaynağı, gaz altı kaynağı gibi metot ve teknolojilerin kullanımı, motorlu taşıtların dizayn edilme felsefelerine uygun biçimde güvenlik sunmaya devam etmelerini sağlarken, ne yazık ki halen binlerce serviste oksijen kaynağı gibi kesinlikle kullanılmaması gereken eski  sistemler kullanılıyor. 2023 model, son teknoloji aracınızla kaza yaptınız ve yetkili veya özel serviste onarıldı. Fabrikadan çıktığı yeni hali ile gerçekleştirilen kaza testlerinde 5 yıldız alan aracınız sizce tekrar 5 yıldız alabilir mi? Bugün Türkiye’deki hasar kayıtlı veya daha önce bir şekilde kaza geçirmiş ve onarılmış 10 araç Euro NCAP veya diğer global kaza güvenlik testlerinden herhangi birine katılsa, birçoğu şasi güvenliğinde sınıfta kalır. İşte bu yüzden hasar almış araçların onarımı çok ciddi bir iştir, bu yüzden Met Teknik Akademi çatısı altında hem Türkiye’de hem de global çapta şasi-karoser onarımı eğitimleri veriyor ve bu konuyu çok önemsiyoruz. Söz konusu olan insan hayatı. Amacımız, aracınızın her zaman sizi ilk günkü gibi korumaya devam etmesini sağlamaktır.” açıklamasını yaptı.

RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı
RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı

Otomotiv sektörü satış sonrası hizmetlerinde standartları yükseltme hedefiyle 2009 yılında kurulan ve 3 milyon aracın onarımını gerçekleştiren RS Otomotiv Grubu, araç onarımında yapılan yanlış uygulamalara dikkat çekti. Gerek yetkili servislerde gerekse özel servislerde eğitimsiz personel, teknik ekipman yetersizliği ve maliyet kaygıları nedeniyle gerçekleştirilen iptidai onarımlar; otomobilin bir sonraki kazada aktif güvenlik unsurlarının çalışmamasına veya hatalı çalışmasına neden olurken, trafikte can ve mal güvenliğini tehlikeye atıyor. Diğer yandan ikinci el araç satın alırken özellikle şasi kontrollerinin göz ve el yordamıyla yapılması, aracın kaza geçmişi hakkında doğru bilgiyi veremiyor.

“Yüksek AR-GE ürünü otomobiller basit yöntemlerle onarılamaz”

Otomobil üreticileri, üretimde kullandıkları ileri teknoloji ve metotların yanı sıra, ürettikleri otomobillerin kaza sonrasında nasıl onarılacağına dair metot ve standartları da belirlerler. ‘Araçlar üretilirken, şasi ve dış panellerde punta kaynağı, gaz altı (mag) kaynağı, lazer kaynağı, yüksek teknolojili kimyasallar ile birleştirme (yapıştırma), farklı perçinleme metotları ve bunun gibi çok özel teknolojiler kullanılır.  Farklı dayanımda çelikler bu özel birleştirme metotlarıyla bir araya getirilerek yekpare bir şasi oluşturulur. Gövde tasarımında, aracın çarpışma simülasyonları ile, neresinde hangi tip çelik kullanılacağı, hangi yöntem ile birleştirme yapılacağı hesaplanır ve gerektiği kadar mukavemetli kaynak yöntemleri uygulanarak, çarpışma testlerinde en yüksek koruma sağlanmaya çalışılır.” ifadelerine yer veren RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, “Maalesef ülkemizde hala hiçbir üreticinin tavsiye etmediği, çok hızlı paslanmaya sebep olan ve aracın şasi dayanımını, koruyuculuğunu tamamen bozan oksijen kaynağı ile onarımlar yapılıyor. Üreticilerin tavsiye ettiği onarım metotları takip edilmeden gereğinden fazla mukavemetli ya da gereğinden az mukavemetli yapılan kaynak işlemleri sonucunda, araç tekrar bir kaza yapması halinde, katlanması gereken nokta katlanmadığı için darbeyi sönümleyememesi ya da katlanmaması gereken yerin ise bir kâğıt gibi katlanması ile darbe tek noktada yoğunlaşarak maalesef üzücü sonuçlar doğuruyor. Yüksek AR-GE ürünü otomobiller, basit yöntemlerle onarılamaz.” dedi.

“Bir araç yanlış onarıldıysa 2023 model de olsa Euro NCAP’ten geçemez”

Ülkemizdeki yaygın yanlış onarım teknikleriyle ilgili dikkat çekici örnekler paylaşan Ünaldı, “2023 model, son teknoloji aracınızla kaza yaptınız ve yetkili veya özel serviste onarıldı. 5 yıldız alan aracınız sizce tekrar 5 yıldız alabilir mi? Sadece geçtiğimiz yıl TÜİK verilerine göre ülkemizde 1 milyon 200 binden fazla trafik kazası meydana geldiğini görüyoruz. Bugün Türkiye’deki hasar kayıtlı 10 araç Euro NCAP’e veya diğer global güvenlik testlerinden herhangi birine katılsa, inanıyorum ki çoğu, belki de hepsi şasi güvenliğinde sınıfta kalır. İşte bu yüzden araç hasar onarımı çok ciddi bir iştir. Bu yüzden Met Teknik Akademi çatısı altında hem Türkiye’de hem de global çapta vermekte olduğumuz şasi-karoser onarımı eğitimlerini önemsiyoruz. Söz konusu olan insan hayatı. Sektör çalışanlarının bilinçlendirilmesi ve eğitilmesi konusunda öncülük etmeyi hedefliyor ve tüm sektör paydaşlarına çağrıda bulunuyoruz.” açıklamasını yaptı.

https://www.ifhaber.com/otomotiv/araciniz-hasar-onarimi-sonrasi-sinifta-kalabilir/?feed_id=11735&_unique_id=6474c7773a76b

sigorta haberleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Zekai Mehmet Tuğtan Oldu

Sigorta sektörünün öncü kuruluşu Anadolu Sigorta’da Genel Müdürlük görevine Zekai Mehmet Tuğtan atandı. Tuğtan, 20 Ocak 2023 itibarıyla yeni görevine başladı. Zekai Mehmet Tuğtan Kimdir? Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun olan Zekai Mehmet Tuğtan, iş hayatına 2001 yılında Türkiye İş Bankası A.Ş. ’de Stajyer Müfettiş Yardımcısı olarak başladı. 2009 yılında Bireysel Bankacılık Satış Bölümü’nde Müdür Yardımcılığı, 2013 yılında aynı Bölümde Birim Müdürlüğü görevlerinde bulunan Tuğtan, 2017 yılında Çarşı-Bakırköy Şubesi Şube Müdürlüğü’ne atandı. 2018-2021 yılları arasında Bireysel Bankacılık Ürün Bölüm Müdürü, 2021-2022 yılları arasında Bireysel Bankacılık Pazarlama Bölüm Müdürü olarak görev yapan Tuğtan, aynı zamanda Türkiye İş Bankası A.Ş. Mensupları Emekli Sandığı Vakfı’nda Denetçi, Anadolu Hayat Emeklilik’te Yönetim Kurulu Üyesidir. 2022 yılında Harvard Business School’da Advanced Management Programını tamamlayan Z. Mehmet Tu

Quick Finans 2. El Oto Raporu

2. El oto piyasasının nabzını tutan Quick Finans 2022 yılına ait en çok tercih edilen marka ve modeller ile 2023 yılı ilk çeyreğe ait öne çıkan trendleri paylaştı. SmartIQ tarafından Türkiye genelinde faaliyet gösteren 2. El oto satış noktalarından elde edilen verilerle oluşturulan raporda tüketicilerin tercihleri analiz edildi. 2022 Yılında En Çok El Değiştiren Marka Renault, Model İse Clio Oldu 2022 Yılında En Çok El Değiştiren Marka Renault, Model İse Clıo Oldu 2022 yılında toplam 3 Milyon 348 Bin araç el değiştirdi. En çok el değiştiren marka sıralamasında ilk sırada 542 bin araçla Renault yer aldı. Renault'yu sırası ile 457 bin araçla Volkswagen, 321 bin araçla Fiat, 249 bin araçla Opel ve 231 bin araçla Ford izledi. İlk 5 markanın toplam el değiştiren araç sayısı içindeki payı %54,1 olarak gerçekleşti. Model sıralamasında ise ilk sırayı 178 bin adetle Renault Clio aldı. Onu 171 bin adetle Fiat Egea, 153 bin adetle VW Passat, 138 bin adetle Fo

Ana Sigorta’dan Tastamam Kasko

Ana Sigorta tarafından tüketici ihtiyaç... Ana Sigorta tarafından tüketici ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Tastamam Kasko, kaza ve çalınma gibi standart risklere ilave olarak mekanik arıza kaynaklı risklere karşı da teminat sunarken, aynı zamanda sigortalının aracına “geri alım opsiyonu” sağlayan, sektörün ilk ve tek kasko ürünü olma özelliğini taşıyor. Ana Sigorta Genel Müdürü Arda Tuncay “Ana Sigorta olarak hedefimiz yenilikçi ürünlerle müşterilerimizin […] sigorta haberleri https://www.ifhaber.com/sigortacilik/ana-sigortadan-tastamam-kasko/?feed_id=10821&_unique_id=646a78f7e5f97