Ana içeriğe atla

Sigorta Sektörü, TSB Olağan Genel Kurulu’nda Buluştu

Türkiye Sigorta Birliği’nin Olağan Genel Kurulu, sektör paydaşlarının ve üye şirketlerin katılımıyla düzenlendi. TSB Başkanı Atilla Benli’nin 2022 değerlendirmelerini sunduğu toplantıda, 2023 yılında öne çıkacak konular, deprem aksiyonları ve deprem sonrasında yapılacaklar önemli yer tuttu.

Sigorta sektörünün çatı kuruluşu Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB), Olağan Genel Kurul’u 25 Nisan 2023 tarihinde düzenlendi. TSB Başkanı Atilla Benli, SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu ve Yeni Zelanda Sigorta Konseyi CEO’su Tim Grafton’ın sektöre ilişkin önemli bilgiler paylaştığı toplantıya BDDK Başkanı Mehmet Ali Akben de katıldı.

TSB üye şirketleri ile sektörün önemli isimlerinin katılımıyla düzenlenen Genel Kurul’da, sigortacılığın mevcut durumunun yanı sıra, sektörün geleceği de konuşuldu. Sigorta sektörünün ülke ekonomisine sağladığı katma değerin altını çizen Başkan Benli, Kahramanmaraş depreminin, tüm tedbirlere rağmen önüne geçilemeyen maddi zararların giderilmesi ve hayatın normal akışına döndürülmesi için sigortanın en önemli araç olduğunu bir kez daha hatırlattığını belirtti. Sektörün bundan sonra atacağı adımlara ve yürütülen çalışmalara ilişkin açıklamalarda bulunan Benli şöyle konuştu: “Sağlığımız, doğamız, toprağımız, şehirlerimiz, evlerimiz, arabalarımız ve birikimlerimiz; hepsi sigorta ile korunuyor. Bu yüzden, sigorta farkındalığının artırılması hepimizin en önemli sorumluluğu.”

Mehmet Akif Eroğlu: “Sigorta Bilincini Sürdürülebilir Şekilde Tabana Yaymalıyız”

Sigortanın ülke ekonomisi için stratejik değerde olduğunu vurgulayan SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu şu ifadelerde bulundu: “Risklerin çeşitlendiği ve derinleştiği bir dönemden geçiyoruz. Son dönemde yaşadığımız depremler, yeni fayların ortaya çıkması, iklim değişiklikleri, siber saldırılar bunların başında geliyor. Her risk, farklı fırsatları içinde barındırıyor. Depremle birlikte farkındalık üst düzeye ulaştı. Ajandamızda öncelikli tek bir konu var. Üst düzeye ulaşmış bu bilinci sürdürülebilir şekilde tabana yaymak. İletişim stratejilerini politikalara dönüştürmek. Buradan tüm sektöre çağrımdır. Bu fırsatı iyi kullanmamız gerekiyor.”

Eroğlu, SEDDK’nın yeni dönemdeki yol haritasına ilişkin de bilgiler verdi: “Yeni deprem tarifesi, bankalarda satılan sigortalarla ilgili düzenlemeler, dağıtım kanallarının rehabilite edilmesi ve segmentlere ayrılması, trafik operasyon merkezi ile poliçe üretim sorununun giderilmesi, trafik yol haritasının kalan bölümünün devreye alınması, sağlık alanında hazırlanan yeni yol haritası ve istihdamı, finansal sigortaları, katılım sigortacılığını da içinde barındıran vizyon belgesini hayata geçireceğiz.”

Sigorta sektörünün çatı kuruluşu TSB’nin, Türkiye ekonomisine katkı sağlamayı en önemli sorumluluğu olarak kabul ettiğini belirten Atilla Benli, sektörün ekonomiye sağladığı fon tutarının 644 milyar liraya ulaştığına dikkat çekti. Bu fonların Türkiye’nin uzun vadeli finansman ihtiyacına katkı sağladığını hatırlatan TSB Başkanı, sektörün gelişimi ile ilgili şunları dile getirdi: “Ülkemiz, dünyanın 20. büyük ekonomisi iken sigortacılıkta 38. sıradadır. Bankacılıktan sonra 2. en büyük sektör olan sigortacılığın önünde gideceği yollar, değerlendireceği fırsatlar var. Bu yolda hep birlikte başarıyla yürüyeceğimize inanıyorum. 2013-2022 yılları arasında sektörümüzün bileşik yıllık büyüme oranının %29 olarak gerçekleşmesini memnuniyetle takip ediyoruz. Öte yandan prim üretiminde ise 235 milyar TL’ye yükselerek büyük bir başarıya imza attık. Devletimizin son dönemde önemli reformlar gerçekleştirdiği BES ve OKS’de de 2013-2022 yılları arasındaki bileşik yıllık büyüme oranı %37 oldu. Fon büyüklüğümüz de Mart 2023 itibarıyla 454 milyar TL’ye yükseldi.”

Atilla Benli: “Sigortacılık afet yönetiminin merkezinde konumlandı”

Depremlerin ilk günden itibaren, tüm paydaşlarıyla beraber afetzedelerin yanında olduklarını, olmaya da devam edeceklerini belirten TSB Başkanı sözlerini şöyle sürdürdü: “Hem sahadaki hem de merkezlerimizden yürüttüğümüz çalışmalarımıza anında başladık. Bu kapsamda; 13,3 milyar TL nakdi yardım, 383 bin kıyafet, 5,4 milyon hijyen malzemesi, 92 tır, 4 sahra mutfak, 323 konteyner, 9 ambulans, 10,4 milyon yardım araç gereci ve 322 bin gıda yardımını toplayarak afetzedelerimize gönderdik.”

Aynı zamanda hasar süreçlerinin koordinasyonu için çeşitli faaliyetler yürüttüklerini belirten TSB Başkanı, kamu kurumlarıyla bilgi paylaşımını yoğunlaştırarak sektörden gelen talepleri ilgili kurumlara aktardıklarını, böylece sigortalıların tazminata en hızlı biçimde ulaşması için kritik adımlar attıklarını ifade etti.

Atilla Benli: “Sigorta sektörümüz afet yönetimi içinde çok merkezi bir noktada konumlandı, önemli sorumluluklar üstlendi. Tüm paydaşlarımızla birlikte, imkânlarımızı seferber ederek depremzede vatandaşlarımızın yanında yer aldık. Ayrıca sektörümüzün emek verenlerinin de afetzede hâline geldiğini unutmadık. Felaketin ilk gününden itibaren sigorta sektörü çalışanlarının sorunlarını ve eksiklerini gidermek için çalışmalara başladık. Şirketlerimizin aldığı inisiyatiflerle depremden etkilenen acentelerimiz için finansal, lojistik ve operasyonel destek sağladık.

Sektörümüzü, dünyadaki gelişmiş ülkelerdeki sigortacılıkla karşılaştırırsak hiçbir eksiğimiz olmadığını; hatta nitelik, hazırlık ve insan kaynağı olarak daha iyi bir konumda olduğumuzu görüyoruz. Sigortalı tüm varlıkları deprem öncesindeki hâline getirecek teminat gücüne sahibiz. Yeter ki millet olarak, özel sektör olarak devletimizle yan yana duralım. Birliğimiz ve dayanışma ruhumuzla bu zor günleri aşacak, daha güçlü bir geleceği hep birlikte inşa edeceğiz.”

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mehmet Ali Akben

TSB Olağan Genel Kurulu’na katılan Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mehmet Ali Akben de depremin sigorta sektörünün önemini bir kez daha hatırlattığını belirtti. Akben, “Sigorta sektörünü güçlü kılmamız gerekiyor. Bankaların bu noktadaki gelişime sağlayacağı katkılar için iş birliğine her zaman hazırız” dedi.

Yeni Zelanda Sigorta Konseyi CEO’su Tim Grafton

TSB Genel Kurulu’nun önemli konuklarından biri de Yeni Zelanda Sigorta Konseyi CEO’su Tim Grafton’dı. Konuşmasında, fay hatlarıyla çevrili olan Yeni Zelanda’da da 2010-2011 yıllarında yaşanan depremlerin ardından gelen zorlu sürece, alınan aksiyonlara ve bugün hâlâ uygulanan yöntemlere kadar pek çok konuya değinen Tim Grafton, sigortacılık ve deprem konusundaki tecrübelerini aktardı.

Bu kapsamda yeni yasal düzenlemeler de gerekebildiğini belirten Grafton, maddi hasarın yol açtığı zorlukların yanı sıra, kilit toplumsal konulara da hassasiyetle yaklaşılması gerektiğini hatırlattı. Afet sonrası hizmet sektörünün sekteye uğradığına dikkat çeken Yeni Zelanda Sigorta Konseyi CEO’su, duruma hazırlıklı olabilmek için deprem öncesinde ilgili politikaların oluşturulmasının önemine vurgu yaptı. Tim Grafton, afet sonrası süreçte, sigortalıların bilgi alma ihtiyacının arttığına dikkat çekerek, sürecin işleyişine dair sık aralıklarla bilgilendirme yapmanın güveni tazelediğinin altını çizdi.

https://www.ifhaber.com/sigortacilik/sigorta-sektoru-tsb-olagan-genel-kurulunda-bulustu/?feed_id=7982&_unique_id=6448069fee305

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Zekai Mehmet Tuğtan Oldu

Sigorta sektörünün öncü kuruluşu Anadolu Sigorta’da Genel Müdürlük görevine Zekai Mehmet Tuğtan atandı. Tuğtan, 20 Ocak 2023 itibarıyla yeni görevine başladı. Zekai Mehmet Tuğtan Kimdir? Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun olan Zekai Mehmet Tuğtan, iş hayatına 2001 yılında Türkiye İş Bankası A.Ş. ’de Stajyer Müfettiş Yardımcısı olarak başladı. 2009 yılında Bireysel Bankacılık Satış Bölümü’nde Müdür Yardımcılığı, 2013 yılında aynı Bölümde Birim Müdürlüğü görevlerinde bulunan Tuğtan, 2017 yılında Çarşı-Bakırköy Şubesi Şube Müdürlüğü’ne atandı. 2018-2021 yılları arasında Bireysel Bankacılık Ürün Bölüm Müdürü, 2021-2022 yılları arasında Bireysel Bankacılık Pazarlama Bölüm Müdürü olarak görev yapan Tuğtan, aynı zamanda Türkiye İş Bankası A.Ş. Mensupları Emekli Sandığı Vakfı’nda Denetçi, Anadolu Hayat Emeklilik’te Yönetim Kurulu Üyesidir. 2022 yılında Harvard Business School’da Advanced Management Programını tamamlayan Z. Mehmet Tu

Quick Finans 2. El Oto Raporu

2. El oto piyasasının nabzını tutan Quick Finans 2022 yılına ait en çok tercih edilen marka ve modeller ile 2023 yılı ilk çeyreğe ait öne çıkan trendleri paylaştı. SmartIQ tarafından Türkiye genelinde faaliyet gösteren 2. El oto satış noktalarından elde edilen verilerle oluşturulan raporda tüketicilerin tercihleri analiz edildi. 2022 Yılında En Çok El Değiştiren Marka Renault, Model İse Clio Oldu 2022 Yılında En Çok El Değiştiren Marka Renault, Model İse Clıo Oldu 2022 yılında toplam 3 Milyon 348 Bin araç el değiştirdi. En çok el değiştiren marka sıralamasında ilk sırada 542 bin araçla Renault yer aldı. Renault'yu sırası ile 457 bin araçla Volkswagen, 321 bin araçla Fiat, 249 bin araçla Opel ve 231 bin araçla Ford izledi. İlk 5 markanın toplam el değiştiren araç sayısı içindeki payı %54,1 olarak gerçekleşti. Model sıralamasında ise ilk sırayı 178 bin adetle Renault Clio aldı. Onu 171 bin adetle Fiat Egea, 153 bin adetle VW Passat, 138 bin adetle Fo

Ana Sigorta’dan Tastamam Kasko

Ana Sigorta tarafından tüketici ihtiyaç... Ana Sigorta tarafından tüketici ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Tastamam Kasko, kaza ve çalınma gibi standart risklere ilave olarak mekanik arıza kaynaklı risklere karşı da teminat sunarken, aynı zamanda sigortalının aracına “geri alım opsiyonu” sağlayan, sektörün ilk ve tek kasko ürünü olma özelliğini taşıyor. Ana Sigorta Genel Müdürü Arda Tuncay “Ana Sigorta olarak hedefimiz yenilikçi ürünlerle müşterilerimizin […] sigorta haberleri https://www.ifhaber.com/sigortacilik/ana-sigortadan-tastamam-kasko/?feed_id=10821&_unique_id=646a78f7e5f97