Ana içeriğe atla

Onur Koçkar Sorularımızı Yanıtladı

AXA Sigorta Hukuk, Uyum ve Kurumsal Sorumluluk Başkanı Onur Koçkar; Kahramanmaraş ve çevre illerinde yaşanan deprem felaketi sonrası AXA Sigorta ile AXA Grubu’nun faaliyetleri ve çalışmaları hakkında sorularımızı yanıtladı.

AXA Sigorta olarak, deprem felaketi sonrasında yaptığınız ilk çalışmalar nasıl şekillendi? İlk tepkileriniz ve öncelikleriniz neler oldu?

Yaşanan deprem felaketi sonrasında önceliğimiz tabii ki deprem bölgesindeki tüm vatandaşlarımızın ve paydaşlarımızın sağlığıyla ilgili bilgi alabilmek oldu. Felaketin ilk günlerinde afet bölgesine ulaşım sıkıntılı olmasına rağmen, AXA Sigorta yöneticilerimizden bir grup mümkün olan en kısa zamanda bölgeye ulaştı. Orada bulunan acentelerimizle, bölge çalışanı arkadaşlarımız ve onların yakınlarıyla fiziki olarak bir arada olmak, onları yakından desteklemek istedik. Deprem koordinasyon ekibimizle de düzenli bilgi akışı sağlayarak depremden doğrudan etkilenen halkımızın ihtiyaçlarını tespit etmeye ve mağduriyetlerini hızla giderebilmek için destek çalışmalarımızı planlamaya başladık.

Depremden doğrudan etkilenen bölgedeki insanların acil ihtiyaçlarının giderilmesine destek olacak çalışmaları hızla başlattık hem AXA Sigorta hem de AXA Grubu olarak büyük bir dayanışma içinde ayni ve nakdi desteklerimizi ilgili kurum ve kuruluşların koordinasyonuyla afet bölgesine ulaştırmaya koyulduk. AXA gönüllülerinden oluşan ve aynı zamanda AXA Grubu’nun global sosyal sorumluluk örgütlenmesinin de bir parçası olan AXA Tüm Kalplerde ekibi bu destek çalışmalarına öncülük etti diyebilirim.

Sigorta sektörü olarak bu büyük felaketin sebep olduğu kayıplar ve hasarlarla ilgili üzerimize düşen çok görev var. Tabii ki, öncelikle riskleri minimize etmekten, sonra da ortaya çıkan hasarlarla ilgili aksiyon almaktan sorumluyuz. Sigortacılar olarak bu sorumluluk bilinciyle de deprem felaketi sonrasında yaraların sarılması için planlamalarımızı hassasiyetle yapmaya başladık. Depremin yol açtığı kayıplara yönelik çalışmalarla ilgili önümüzde uzun bir yol olduğunun bilincindeyiz. İlk günden itibaren destek çalışmalarımızı nasıl uzun ömürlü ve sürdürülebilir kılacağımızı da konuşuyoruz. Bu nedenle deprem sonrası ortaya çıkan ihtiyaçların önümüzdeki dönemde nasıl farklılaşacağını yakından takip ederek buna göre faaliyetlerde bulunmaya devam edeceğiz.

Depremler ve sonrasındaki yıllar maddi kayıpların geri kazandırılması kadar insani olarak da duygusal bir atılım gerektiriyor. Önümüzdeki yıllarda sizin bu konudaki hedefleriniz neler olacak? Depremden zarar gören iller için neler düşünüyorsunuz?

Yaşanan felaket, direkt etkilenen vatandaşlarımız başta olmak üzere pek çok kişiyi psikolojik anlamda da derinden etkiledi. Sigortacılığı sadece hasar tazmin etmekten ibaret olarak kabul eden bir şirket değiliz, insanların esenliği hakkında neler yapabileceğimiz üzerine de düşünüyoruz. Bu düşünceden hareketle tüm sağlık sigortalılarımız için AXAFit uygulamamızda yer alan AXA Doktor Danışma Hattı’ndaki Psikolojik Destek sesli ve görüntülü görüşmelerini 1 yıl boyunca sınırsız hale getirdik.

ONEAXA dayanışma ruhuyla ve AXA Tüm Kalplerde gönüllülerinin destekleriyle depremden doğrudan etkilenen halkımızın yanında olmak için çalışıyoruz. Felaketin ilk günlerinde bölgedeki vatandaşlarımızın ihtiyaçlarına yönelik ayni ve nakdi desteklerimizi AFAD ve Kızılay koordinasyonunda GEA Arama Kurtarma ve Türkiye Voleybol Federasyonu iş birliğiyle deprem bölgesine ulaştırdık, ulaştırmaya da devam ediyoruz. AXA Grubu, bağlı şirketleri ve çalışanları ile AXA Tüm Kalplerde gönüllülerinin destekleriyle depremzede vatandaşlarımız için 60 milyon TL’ye varan önemli miktarda nakdi yardımda bulunduk. Bunun yanında Türkiye Sigorta Birliği’nin girişimiyle başlatılan kampanyaya da AXA Sigorta olarak ayni ve nakdi desteklerimizi ilettik. Tüm AXA Grubu ülkelerinde yaklaşık 110 bin AXA çalışanını kapsayan global bir yardım kampanyası ise devam ediyor. Bu yılki acente pazarlama faaliyetlerimiz için ayırdığımız 17,5 milyon liralık bütçeyi de deprem bölgelerinde oluşan ihtiyaçlara yönelik kalıcı bir destek olarak ayırdık. Bunlara ek olarak biraz önce de bahsettiğim şekilde tüm sağlık sigortalılarımız için AXAFit mobil uygulamamızda yer alan AXA Doktor Danışma Hattı’ndaki sesli ve görüntülü Psikolojik Destek görüşmelerini 1 yıl boyunca sınırsız hale getirdik. Müşterimiz olmayan AXAFit kullanıcıları da uygulamada bulunan Doktora Yaz özelliği ile herhangi bir sınır olmaksızın psikiyatr ve psikolog hizmetimizden yararlanabilecekler. Tüm destek çalışmalarımızın hem acil hem de kalıcı ihtiyaçlara cevap verebilmesi ve sürdürülebilir olması bizim için önemli. Bu husustaki planlamalarımızı değişen koşul ve ihtiyaçlara göre güncellemeye özen göstereceğiz.

Sigorta şirketi olarak acentelere büyük kıymet verdiğinizi yakından biliyoruz. Deprem ve sonrasında sigorta acentelerine neler söylemek istersiniz? büyük bir ailenin parçası olduklarını duymaları için söyleyecekleriniz büyük değer taşıyor…

AXA Sigorta olarak yaraların bir an önce sarılması için müşterilerimize, personelimize ve acentelerimize destek olmak için odaklanıyoruz. Her koşulda acentelerimizin bir telefon uzağında olmayı prensip edinen bir şirketiz. Sahada olmayı ve acentelerimizi dinlemeye önem veriyoruz. Yaşadığımız bu afette de acentelerimizin her zaman yanındayız.

Depremden etkilenen illerimizde acentelerimize destek olabilmek adına avans komisyon ödemeleri yaptık. Ek olarak kampanya ödemelerini erkene çektik, tahsilat ödemelerinde esneklik tanıdık, geri ödemesiz nakdi destekler yapıyoruz. Bizim bu illerde 200’ün üzerinde çalıştığımız acentemiz var. Bölgedeki arkadaşlarımızın konut ve binalara girmeleri mümkün olmadığı için, talep eden acentelerin operasyonlarını merkezdeki arkadaşlarımız üstlendi. Bu sayede operasyon süreçlerini yürütebilen acentelerimiz işlerini devam ettirebildiler. Tüm bölgelerimiz ve diğer illerdeki genel müdürlüğümüz bütün acentelerimize açıktır ve isteyen bütün acentelerimiz fiziki olarak da ofislerimizi kullanabilirler. Acentelerimizin tüm ihtiyaçları için sürekli olarak kendileriyle iletişimdeyiz.

Yaşadığımız bu zorlu günlerde, şirketimizin değerli iş ortaklarımızın her zaman yanında olduğunu ve bu zorlu süreçlerin üstesinden birlikte geleceğimize inanıyor, onların her zaman yanlarında olduğumuzu hissettirmek için çalışıyoruz.

Depremden doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenen tüm halkımıza hem bireysel hem de kurumsal kimliğinizle iletmek istediğiniz mesajlar var mı?

Kendi adıma ve AXA Sigorta adına, depremde hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yakınlarına baş sağlığı ve yaralılara acil şifalar diliyorum.

Sektör olarak deprem sonrasındaki yaraların sarılmasında sorumluluğumuz var, bu sorumluluğumuz doğrultusunda sektör ve şirket olarak çalışmaya devam edeceğiz. Yaşanan felaketten doğrudan ya da dolaylı olarak toplumun tamamı etkilendi. Deprem bölgesinde yaşayan ve en büyük kayıpları veren halkımızla uzun vadede dayanışma içinde olmak en büyük görevimiz olacak. Dayanışmaya her zamankinden fazla ihtiyacımız olan bu günlerde depremde zarar gören halkımıza, iş ortaklarımıza ve müşterilerimize desteklerimizi sürdürülebilir kılmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Birlikte kalmaya, yaralarımızı birlikte sarmaya devam edeceğiz.

https://www.ifhaber.com/sigortacilik/onur-kockar-sorularimizi-yanitladi/?feed_id=6344&_unique_id=6404eb3c33feb

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Zekai Mehmet Tuğtan Oldu

Sigorta sektörünün öncü kuruluşu Anadolu Sigorta’da Genel Müdürlük görevine Zekai Mehmet Tuğtan atandı. Tuğtan, 20 Ocak 2023 itibarıyla yeni görevine başladı. Zekai Mehmet Tuğtan Kimdir? Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun olan Zekai Mehmet Tuğtan, iş hayatına 2001 yılında Türkiye İş Bankası A.Ş. ’de Stajyer Müfettiş Yardımcısı olarak başladı. 2009 yılında Bireysel Bankacılık Satış Bölümü’nde Müdür Yardımcılığı, 2013 yılında aynı Bölümde Birim Müdürlüğü görevlerinde bulunan Tuğtan, 2017 yılında Çarşı-Bakırköy Şubesi Şube Müdürlüğü’ne atandı. 2018-2021 yılları arasında Bireysel Bankacılık Ürün Bölüm Müdürü, 2021-2022 yılları arasında Bireysel Bankacılık Pazarlama Bölüm Müdürü olarak görev yapan Tuğtan, aynı zamanda Türkiye İş Bankası A.Ş. Mensupları Emekli Sandığı Vakfı’nda Denetçi, Anadolu Hayat Emeklilik’te Yönetim Kurulu Üyesidir. 2022 yılında Harvard Business School’da Advanced Management Programını tamamlayan Z. Mehmet Tu

Quick Finans 2. El Oto Raporu

2. El oto piyasasının nabzını tutan Quick Finans 2022 yılına ait en çok tercih edilen marka ve modeller ile 2023 yılı ilk çeyreğe ait öne çıkan trendleri paylaştı. SmartIQ tarafından Türkiye genelinde faaliyet gösteren 2. El oto satış noktalarından elde edilen verilerle oluşturulan raporda tüketicilerin tercihleri analiz edildi. 2022 Yılında En Çok El Değiştiren Marka Renault, Model İse Clio Oldu 2022 Yılında En Çok El Değiştiren Marka Renault, Model İse Clıo Oldu 2022 yılında toplam 3 Milyon 348 Bin araç el değiştirdi. En çok el değiştiren marka sıralamasında ilk sırada 542 bin araçla Renault yer aldı. Renault'yu sırası ile 457 bin araçla Volkswagen, 321 bin araçla Fiat, 249 bin araçla Opel ve 231 bin araçla Ford izledi. İlk 5 markanın toplam el değiştiren araç sayısı içindeki payı %54,1 olarak gerçekleşti. Model sıralamasında ise ilk sırayı 178 bin adetle Renault Clio aldı. Onu 171 bin adetle Fiat Egea, 153 bin adetle VW Passat, 138 bin adetle Fo

Ana Sigorta’dan Tastamam Kasko

Ana Sigorta tarafından tüketici ihtiyaç... Ana Sigorta tarafından tüketici ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan Tastamam Kasko, kaza ve çalınma gibi standart risklere ilave olarak mekanik arıza kaynaklı risklere karşı da teminat sunarken, aynı zamanda sigortalının aracına “geri alım opsiyonu” sağlayan, sektörün ilk ve tek kasko ürünü olma özelliğini taşıyor. Ana Sigorta Genel Müdürü Arda Tuncay “Ana Sigorta olarak hedefimiz yenilikçi ürünlerle müşterilerimizin […] sigorta haberleri https://www.ifhaber.com/sigortacilik/ana-sigortadan-tastamam-kasko/?feed_id=10821&_unique_id=646a78f7e5f97